Știați că?

Aparatele Self Checkout

Aparatele Self Checkout

Aparatele de self checkout  permit clienților să își scaneze propriile achiziții dintr-un magazin, fără a mai fi nevoiți să se bazeze pe benzile operate de funcționari.

Au fost inventate de David R. Humble, căruia i-a venit acestă  ideea când stătea la o coadă lungă, la casa unui magazin din sudul Floridei, în 1984. Clientul din fața lui era atât de frustrat de încetineala funcționarului, încât și-a luat propriile articole și a început să scaneze singur. „De ce nu poate nimeni sa-și verifice singur produsele într-un magazin”, s-a gândit David, în timp ce se întorcea la jobul său, ca rezident adjunct al dezvoltării de produse pentru Sensormatic Electronics Corp. După ce a convins conducerea companiei că ideea lui era solidă și a făcut o serie de cercetări, CheckRobot, Inc. a fost înființată ca o subsidiară Sensormatic, cu David R. Humble ca președinte. Iar restul e istorie!

În ultimii douăzeci de ani, aparatele de self checkout au evoluat de la o simplă idee la una dintre cele mai importante inovații tehnologice în retail.

Primul sistem modern de self-checkout, care a fost brevetat de compania CheckRobot și instalat în mai multe magazine Kroger, ar fi aproape de nerecunoscut pentru cumpărătorii de astăzi. Clienții își  scanau articolele și le puneau pe o bandă transportoare. Un angajat de la celălalt capăt al centurii punea în pungă alimentele. Clienții mergeau apoi la o casă centrală pentru a plăti.

Tehnologia a fost denumită  „revoluție în supermarket”. Cumpărătorii „se transformă în propriii lor funcționari de băcănie, deoarece automatele de casă scurtează rândurile lungi de cărucioare și reduc costurile cu personalul pieței”, scria Los Angeles Times în 1987.

Cu acest sistem, clienții petrec mai puțin timp așteptând în rândurile lungi de la casă, ceea ce, conform președintelui și CEO-ului CheckRobot, David R. Humble, este plângerea numărul 1 a cumpărătorilor de supermarket în prezent.

Procesul de self checkout poate părea simplu, dar mai multe tehnologii sofisticate trebuie să fie integrate perfect pentru ca procesul de plată să se desfășoare rapid și precis, fără nicio altă intervenție umană. Principala preocupare este acuratețea tuturor aspectelor tranzacției POS. După zeci de ani de utilizare, imprimarea și scanarea codurilor de bare sunt extrem de precise și  relativ ieftine de implementat. Același lucru se poate spune despre interfața sistemului informatic între echipamentul de scanare și software-ul de procesare a tranzacțiilor cu amănuntul.

Global Market Insights Inc. estimează că valoarea  de piață a sistemului de self-checkout va depăși 6,5 miliarde USD până în 2027. Creșterea pieței poate fi atribuită cererii mari de sisteme automate care permit reducerea la minimum a implicării personalului în timpul procesului de plată.

Dar ce ne rezervă viitorul?

Total Technologies este prima companie care aduce pe piața din România soluția PIXEVIA. Această solutie merge chiar mai departe de selfcheckout. Constă într-o combinație de camere video de tavan și senzori pentru rafturi, care permit clienților să intre într-un magazin, să ia ceea ce doresc de pe rafturi, și să plece oricând doresc. Nu există casierii — magazinul detectează automat articolele luate de pe rafturi și creează un coș de cumpărături virtual. Algoritmul AI al PIXEVIA analizează continuu datele primite de la camere și rafturi pentru a se asigura că procesul este rapid și precis. Clienții pot folosi aplicația sau un card de credit pentru plată.

Practic, orice fel de magazin universal sau chiar benzinării pot fi automatizate cu PIXEVIA.

Articol publicat de Daniela Popa